luni, 11 martie 2013

Furatul miresii - un obicei....


Sunt multe obiceiuri care se fac in ziua si noaptea nuntii."Furatul miresii" e doar unul din multele obiceiuri tampite! Sa enumar pe scurt obiceiurile care mi se par nefiresti sau cel putin nu imi plac:
- gatitul miresei ( si sa faci un adevarat balci din asta)
-barbieritul ginerelui
-venitul cu alaiul cu lautari la mireasa (wtf)
-se cere iertaciune catre parinti (de obicei o face lautarul-un fel de oferta speciala din partea lui)
-impodobirea bradului
-stropitul cu busuioc
- dansul gainii din noaptea nuntii ( am vazut si eu o data asa ceva si am ramas marcat)
- si multe alte nimicuri facute doar ca "asa trebuie"
Lumea e libera sa faca ce vrea cu nunta lor,dar nuntasii ar trebui sa se simta cu adevarat liberi si sa cunoasca foarte bine semnificatiile fiecarui obicei.Sa revenim la "furatul miresei".Ma intreb cati dintre cei care practica acest obicei stiu si originea sa.La origini este un obicei barbar.Mireasa era cea mai mare avere a mirelui. Cei care furau mireasa cereau bani de la mire pentru a nu o necinsti. Obiceiul exista si la vechii nobili din Anglia si nu numai, care in ziua nuntii luau mireasa de la nunta, o necinsteau si apoi o returnau mirelui. Daca mirele nu voia ca nobilul sa isi bata joc de mireasa, platea sume mari de bani. E ceea ce se numea dreptul la "primera nocte". O alta varianta a originilor este legata de faptul mireasa era inconjurata de domnisoarele de onoare, si ele imbracate in alb, iar mirele trebuia sa-si ghiceasca aleasa( un obicei mult mai firesc si mai ok decat obiceiul transformat intr-o negociere cu nasul, pana la miezul noptii, sau cu mirele, dupa miezul noptii).



Destul de ok mi se par:

-intampinarea oaspetilor cu sampanie si piscoturi
- dansul mirilor
-tortul
-aruncarea buchetului
-"muzica buna si starea de bine a invitatilor si a mirilor" - cel mai important "obicei" din noaptea nuntii

FREE YOUR MIND !


Niciun comentariu: