luni, 15 iulie 2013

Le Tour de France 2013 - "Spectacolul" revine !



Turul Frantei revine in forta ca in zilele lui bune.Anul acesta este editia cu numarul 100.Ultimele editii au fost cam anoste si lipsite de spectacol.Am crezut ca de acum inainte o sa vedem un Tur al Frantei lipsit de spectacol dar cu oameni normali.Dupa ultimele scandaluri de dopaj am crezut ca suspiciunile din jurul castigatorului Turului o sa dispara.Din pacate m-am inselat.Cu siguranta dupa etapa a 15-a toti vor crede ca dopajul a pus din nou stapanire pe Tur.

Se spune ca Froome (castigatorul etapei si liderul detasat al Turului) a avut nevoie de oxigen pentru a-si reveni dupa efort.Te cred si eu.La cum a mers pe munte, ai fi spus ca are 3 plamani.Pe alocuri a mers ca si cum ar fi spintat pe sosea.E greu pe plat sa faci un sprint sustinut, de-abia pe munte.






Conform ”Daily Mail”, Sky estimeaza ca rutierul sau a reusit intre 415 şi 420 de wati pe Mont Ventoux. Toate valorile sub 430 de waţi, valoare de la care un ciclist incepe sa fie suspect, conform lui Antoine Vayer, fost doctor la Festina.Site-ul ”inrng.com” l-a comparat cu o masina de spalat care isi incepe ciclul de functionare.Performanta liderului competitiei a fost descrisa de multi fani ai sportului drept ”prea buna ca sa fie rezultatul exclusiv al valorii”.




Date neoficiale spun ca Froome a mers cu doar doua secunde mai slab decat Lance Armstrong pe Mont Ventoux.Tragand linie putem spune ca Froome cu siguranta nu s-a pregatit pentru acest tur doar cu apa cu lamaie.A avut el o potiune magica.

Da,spectacolul a revenit in Turul Frantei, dar este un spectacol fals cu oameni "anormali".Da e placut sa vezi spectacolul de pe sosea, recunosc,dar este un spectacol fara miza. Tu stii ca cei care sunt in frunte au luat fiecare cate o potiune magica.

Azi e zi de pauza in Tur.Finalul etapei o poti revedea pe Eurosport 1 si 2, eu unul am revazut finalul etapei de vreo 5 ori si de fiecare data nu imi venea sa cred ce a putut sa faca Froome pe munte.Prestatia lui pe alocuri e ireala.



Pana acum m-am uitat doar pentru peisaje.Trebuie sa recunoastem ca Franta are un relief de vis si o infrastructura pe masura.Macar pentru acest lucru mai merita sa te uiti la Turul Frantei.Miza oricum nu exista.


Rezumatul etapei, la final poti vedea niste peisaje de vis:


Ps: Chris Froome - omul cu 2 fete ( una blanda in viata de zi cu zi si alta de fiara in timpul cursei ), dar cu o singura viteza :D
Ps2: Oficial ,se pare, a batut timpul lui Armstrong cu 24 de secunde




















Niciun comentariu: